zondag 18 september 2011

Sylvain Ephimenco over Jezus, Mohammed en moslims

.
Via TheRealShowstopper vond ik een interessante column van Sylvain Ephimenco, waarin valt te lezen dat Trouw een nieuwe columniste heeft. Het betreft de islamologe Nuweira Youskine, een islam-apologetische moslima, die goed bij de politiek-correcte signatuur van de krant past. Nadat Ephimenco de grondleggers van het christendom en de islam met elkaar vergelijkt, stelt hij een zeer relevante vraag aan de nieuwe Trouw-columniste. Het is een vraag die ik mij ook regelmatig stel (en met mij waarschijnlijk heel veel mensen):

Ziet u, hoewel mijn eigen geloof jaren geleden wankel is geworden, heb ik toch nog veel bewondering en tederheid voor de figuur van Jezus. Een dromerige pacifist die hooguit ooit wat handelaars uit een tempel heeft verjaagd. Maar stel u zich eens voor dat die Christus zijn profeetparcours als een dief van ambulante handelaars was begonnen. En dat hij vervolgens zijn geloof met het zwaard had gepropageerd, duizenden gevangenen had laten onthoofden, vrouwen en kinderen als slaven verkocht, een meisje van negen jaar had gepenetreerd, nou dan ik had me schreeuwend van die Christus afgewend. En toch doen 1,3 miljard moslims dit niet met hun bloeddorstige profeet Mohammed. Hoe kan dat? Leg me dit eens uit. Ik wil zo graag leren!
Opvallend is overigens dat de column van Sylvain Ephimenco vandaag op de website van Trouw is gepubliceerd. Zoals u waarschijnlijk weet, is er geen zondagse editie van die krant. Columns die op zaterdag in de papieren editie verschijnen, worden doorgaans op dezelfde dag op de website geplaatst (meestal in de nacht van vrijdag op zaterdag). In dit geval echter niet. Is dat toeval, of heeft de politiek-correcte redactie onder leiding van de oud-communist Willem Schoonen gedraald met de web-publicatie? De hierboven geciteerde passage bevat immers "ongewenste wetenswaardigheden", die door politiek-correcte lieden graag worden verzwegen. In de media wordt dan ook zelden er op gewezen dat de islamitische "profeet" Mohammed een dief, moordenaar, slavenhouder en pedofiel was. En dat terwijl dat toch essentiële informatie inzake de islam is.

Zie ook:
Documentaire: Wat het Westen moet weten over de islam, Lux et Libertas, 11 september 2011
Mohammeds Weg vom Götzenanbeter zum Propheten, Jan von Flocken, Welt Online, 26 november 2010
Douglas Murray over Mohammed, Lux et Libertas, 22 oktober 2010
Wafa Sultan over Mohammed, Lux et Libertas, 24 januari 2010
Onthoofden is een islamitische traditie, Lux et Libertas, 22 april 2007

_____