zondag 4 mei 2014

Drie citaten van Geert Wilders en een video van Pat Condell


Via Twitter attendeert PVV-leider Geert Wilders zijn volgers op een interview in de Belgische zondagskrant De Zondag. Drie citaten uit dat interview: 

"Ik ben een raspatriot, iemand die knokt voor de Nederlandse soevereiniteit en identiteit. Soevereiniteit: wij moeten weer baas worden over ons eigen geld en onze eigen grenzen. Identiteit: Nederland is niet islamitisch, en mag die cultuur ook niet importeren. De strijd tegen de islam is de reden waarom ik elke dag weer opsta. Dat is mijn missie. Ik heb de PVV opgericht om te knokken voor onze vrijheid. De islam staat haaks op die vrijheid. Al moet ik toegeven dat dat niet de drijfveren waren toen ik met politiek begon. Ik heb veel levenservaring opgedaan tijdens mijn reizen door de Arabische wereld." 

"De islam is een totalitaire, intolerante en gewelddadige ideologie. Afvalligen bijvoorbeeld, die krijgen de doodstraf. Dat is gewoon barbarisme. Ik kan zo duizenden voorbeelden geven. Het cultuurrelativisme is de grote ziekte van Europa vandaag. De Europese leiders zeggen wel dat culturen gelijkwaardig zijn, maar dat is niet zo. Mensen zijn gelijkwaardig, culturen niet. De islam is inferieur aan onze cultuur." 

"Mij maakt het niet uit of mensen zwart, geel, blauw of wit zijn. Ik ben het met u eens dat de meerderheid van de moslims gematigd is, maar de islam is dat niet. Er is maar één islam, die van die gevaarlijke Mohammed en dat boek vol vergif, de Koran. Dat heeft niets met rassen te maken." 

De bovenstaande citaten zijn een goede aanleiding om aandacht te besteden aan een recente video van de Britse atheïst Pat Condell, getiteld It's good to be anti-Islam (een versie met Nederlandse ondertiteling vindt u overigens hier). 

 

Zie ook: 
Pat Condell: 'Islamofobie is niet meer reëel dan nazifobie'
Een interview met Geert Wilders
Geert Wilders is geen racist
De Koran, een verontrustend boek

_____