dinsdag 15 januari 2013

Midden-Oosten: RTL Nieuws-verslaggever Roel Geeraedts vindt antisemitisme Morsi niet relevant

.
 Roel Geeraedts

Gisteren berichtte ik over de desinteresse van de Nederlandse journalistiek met betrekking tot het rabiate antisemitisme van Mohamed Morsi. In een recent opgedoken filmpje vergelijkt de huidige president van Egypte joden met apen en varkens. Dat mag men toch wel als nieuwswaardig beschouwen! Desondanks negeren Nederlandse journalisten deze antisemitische uitspraak. Dat is geen incident, want afgelopen oktober zweeg men ook al over een antisemitisch gebed waaraan Morsi deelnam. Daarin werd voor de vernietiging en verdrijving van joden gebeden.

Tien dagen geleden verstuurde ik op Twitter enkele berichten, waarbij ik ook een vraag stelde aan Roel Geeraedts (hij volgde Conny Mus op als verslaggever voor RTL Nieuws in het Midden-Oosten). Hieronder kunt u de tweets lezen.






In eerste instantie reageerde Roel Geeraedts niet. Ik vroeg hem de vraag alsnog te beantwoorden:


Zijn antwoord luidde als volgt: 


Roel Geeraedts ontwijkt hier enigszins mijn vraag. Ik weet ook wel dat Benjamin Netanyahu dat nooit zou doen. Ik stelde echter de hypothetische vraag of de verslaggever van RTL Nieuws hieraan aandacht zou besteden.

Mijn reactie op de tweet van Geereadts:


Vervolgens bleef het stil, mede omdat ik hem de tijd gaf de video zelf te vertalen. Gisteren besloot ik echter opnieuw aan de bel te trekken, waarna de onderstaande Twitter-discussie ontstond (voor leesbaarheid zijn enkele tweets weggelaten).



 
  




 


 







En toen bleef het stil, ondanks dat Roel Geeraedts tweets naar anderen bleef sturen. Waarna ik nog de onderstaande tweet verstuurde (ongeadresseerd, als een soort verzuchting).


Zie ook:

_____